مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 02:352023-08-08بين الملل

بیش از 4 میلیون نفر در سودان آواره شده اند


سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از آوارگی بیش از 4 میلیون نفر به علت وقوع درگیری های اخیر در سودان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد طی نشست خبری هفتگی خود در ژنو سوییس با اشاره به ادامه خشنوت ها در سودان، از آوارگی بیش از 4 میلیون نفر به علت وقوع درگیری های اخیر این کشور خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز سه شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که ویلیام اسپیندلر سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با ابراز نگرانی از وخیم تر شدن وضعیت انسانی در سودان، تصریح کرد: بیش از 700 هزار نفر به دلیل درگیری های مسلحانه به کشورهای همسایه گریخته اند.

همچنین 195 هزار نفر از مردم سودان جنوبی نیز مجبور به بازگشت به کشورشان شده اند.

همچنین بیش از 3 میلیون نفر نیز در داخل سودان آواره شده اند.

وی با اشاره به ادامه درگیری ها میان ارتش سودان و شبه نظامیان پشتیبانی سریع از 15 آوریل / فروردین بدین سو، افزود: خدمت رسانی به ساکنان 10 اردوگاه آوارگان در ایالت نیل سفید به دلیل کمبود دارو، مواد غذایی و پرسنل متوقف شده است.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین با بیان اینکه از 15 می / اردیبهشت تا 17 ژوییه / مرداد 300 نفر که بیشتر آنها را کودکان زیر پنج سال تشکیل می دهند جان خود را بر اثر ابتلاء به بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 4 میلیون نفر در سودان آواره شده اند

بیش از 4 میلیون نفر در سودان آواره شده اند