مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 18:002023-08-14اقتصادي

طرح تغییر الگوی کشت در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک اجرا می شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: سطح کشت محصولات کشاورزی در آبیک تفاوت خیلی فاحشی با الگوی کشت ندارد و در کل سطح کشت شهرستان، طرح تغییر الگوی کشت اجرا می شود.

- محسن خیرخواه در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک با اشاره به ابلاغ طرح تغییر الگوی کشت در اردیبهشت ماه امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی و اجرای آزمایشی از امسال و اجرای قطعی آن در نیمه دوم امسال و همچنین سال آینده توضیح داد: برای اجرای این طرح نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه قضایی و ادارات خدمات رسان آب و برق هستیم که اگر موضوعی منجر به اقدامات سلبی شد و کشاورز و یا بهره برداری الگوی کشت را رعایت نکرد، برخورد لازم مطابق با قانون صورت گیرد.

  وی سطح زیر کشت گندم در شهرستان آبیک را 15700 هکتار، جو 5 هزار هکتار و ذرت را حدود 6000 هکتار ذکر کرد و افزود: سطح کشت محصولات در شهرستان آبیک با الگوی کشت خیلی تفاوت فاحش و انحراف از الگوی کشت ندارد که در سه درصد از سطح کشت لازم است تغییر الگوی کشت انجام شود و لازم است کشاورزان همراهی و همکاری لازم را برای جایگزینی کشت های جایگزین داشته باشند.

 این مسوول اضافه کرد: بر این اساس برگزاری کارگاه های آموزشی، آشنایی با حوزه ترویج فرهنگی و بازدید از کشت های جایگزین صورت گرفته در شهرستان ها و استان های دیگر از جمله برنامه هایی است که در دستو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تغییر الگوی کشت در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک اجرا می شود

طرح تغییر الگوی کشت در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک اجرا می شود