مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:512023-08-01اقتصادي

تلاش برای مهار غول بیکاری در گلستان


 رشد روزافزون میزان تقاضا برای شغل از یکسو و توان محدود برای اشتغالزایی، کلاف سردرگم بیکاری را پیچیده تر کرده اما آمارهایی که در روزهای گذشته از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد حاکی از این است که نرخ بیکاری در یک دهه اخیر به پایین ترین حد خود یعنی 8.

2 درصد رسیده است.

به نظر می رسد با سیاست های دولت سیزدهم و تأمین منابع مالی لازم در کنار گسترش آموزش های فنی و مهارتی به جوانان، می توان روزهای بهتری را در خصوص کاهش نرخ بیکاری انتظار داشت.

* دولت سیزدهم جلوی پیش روی غول بیکاری را گرفت کاهش نرخ بیکاری، افزایش آمار اشتغال و همچنین کاهش جمعیت دریافت کننده مستمری بیمه بیکاری نشان می دهد سیاست های دولت سیزدهم در این زمینه توانسته به طور نسبی، جلوی پیش روی غول بیکاری را بگیرد.

در گلستان که جزو استان های کمتربرخوردار به شمار می رود و در اغلب شاخص های اقتصادی در نیمه پایینی جدول استان ها قرار دارد، تلاش زیادی در یکی دو سال اخیر برای ایجاد اشتغال، کمک به رشد تولید، حمایت از سرمایه گذاری و .

انجام شده اما هنوز هم در گفت وگو با مردم، اشتغال جزو مهم ترین دغدغه های آنان است.

در روزهای اخیر گزارش مرکز آمار ایران درباره بررسی شاخص های عمده بازار کار در جمعیت 15 سال و بیشتر در بهار 1402 در مقایسه با بهار 1401 منتشر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای مهار غول بیکاری در گلستان

تلاش برای مهار غول بیکاری در گلستان