مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-22سياسي

ثبت جهانی هگمتانه به استناد 3 هزارسال زندگی


خبرِ در راه از ثبت جهانی آثار واجد ارزش همدان یاد می کند آثاری که نشان دهنده معیارهای مدنظر یونسکوست همچون تداوم زندگی هزاران ساله در هگمتانه و نبوغ معماری خاص؛ - خبرگزاری فارس –همدان: خبری در راه است، خبری که جنبه بین المللی دارد و نام همدان را بار دیگر با پیشینه 3 هزار ساله در تاریخ طنین انداز می کند.

خبر از ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان حکایت دارد، رخدادی که همدانی ها سال ها منتظر این قصه بودند و حالا بعد از مدت طولانی اراده ها بر ثبت جهانی قوت گرفته و خبر گوش به گوش رسیده است.

افزون بر خبر، اقداماتی هم در این حوزه به ثمر نشسته و پرونده ترجمه به یونسکو ارسال شده، حتی برخی موانع مهم مثل برچیده شدن  آسفالت حریم رنگ واقعیت گرفته و این یعنی اراده ها جدی است خیلی جدی تر از کلام و وعده و وعید.

بدون تردید خبرِ در راه از ثبت جهانی آثار واجد ارزش همدان یاد می کند آثاری که نشاندهنده معیارهای مدنظر یونسکو است همچون تداوم زندگی 3 هزار در هگمتانه و نبوغ معماری خاص؛ اما این ثبت جهانی از کجا تا کجای همدان را در برمی گیرد و چه مزیتی برای این کهن شهر به همراه دارد؟ برای پاسخگویی به سوالات ریز و درشت این مهم که نقل محافل امروزی شده با مدیر پایگاه ملی تپه هگمتانه؛ صاحب محمدیان منصور به گفت وگو نشستیم تا افزون بر عیان سازی عرصه ثبت ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی هگمتانه به استناد 3 هزارسال زندگی

ثبت جهانی هگمتانه به استناد 3 هزارسال زندگی