مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 16:252023-07-25سياسي

بخش مهمی از تاریخ هند در دوران میانه به زبان فارسی نوشته شد


رییس پیشین مرکز تحقیقات زبان فارسی دهلی گفت: بخش مهمی از تاریخ سیاسی، هنری و اجتماعی هند در دوران میانه به زبان فارسی نوشته شده و طبیعی است که زبان فارسی برای هند مهم باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست جایگاه زبان فارسی در هند، دیروز و امروز توسط مرکز فرهنگی هند در تهران و با حضور سفیر کبیر هند و رایزن فرهنگی هند در ایران، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی و رییس پیشین مرکز تحقیقات زبان فارسی بنیاد سعدی در هند و جمعی از علاقه مندان به روابط فرهنگی این دو کشور، روز چهارشنبه 28 تیرماه در محل مرکز فرهنگی هند برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بلرام شکلا، رایزن فرهنگی هند در ایران، ضمن خوشامدگویی به حاضران در نشست، سخنان خود را با قرائت شعر چشم وا کن شش جهت تار است و بس از بیدل دهلوی آغاز کرد و گفت: زبان فارسی را نمی توان از تاریخ هند جدا کرد و پیوندی که به واسطه این زبان میان ایران و هند ایجاد شده است، گسستنی نیست.

یک ضرب المثل قدیمی می گوید که هر چیز که به هند وارد شود، دیگر از آن خارج نخواهد شد و این موضوع برای زبان فارسی نیز صدق می کند.

رودرا گائوراو شرست، سفیر کبیر هند در ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه دانستن زبان فارسی برای ارتباط بین فرهنگ و رسوم دو کشور بسیار مهم است، گفت: کشور ما به ارتباط با همسایگان و دیگر کشورها نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش مهمی از تاریخ هند در دوران میانه به زبان فارسی نوشته شد

بخش مهمی از تاریخ هند در دوران میانه به زبان فارسی نوشته شد