مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 12:002023-08-11اجتماعي

راز هایی از عربستانِ باستان که دنیا را حیرت زده کرد


از آنجا که ساکنان باستانی العلا معمولا کوچ نشین تصور می شدند، وجود چنین سازه دائمی بزرگی یک جور معما برای باستان شناسان است.

تعداد این حلقه های سنگی در سراسر العلا و نیز در منطقه خیبر در همسایگی العلا به صدها مورد می رسد؛ - سازه هایی که می توانند باعث شوند که تاریخ این منطقه از نو نوشته شود.

عربستان بیش از هفت هزار سال قبل نیز یکی از بزرگترین مراکز مذهبی جهان بوده است؛ با ساختارهایی مستطیلی و عظیم برای انجام مناسک مذهبی و ساختارهایی دایره ای برای زندگی آدم ها.

یافته های تازه باستان شناسی پرده از رازهای شگفت آوری در دل صحرا برداشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرادید؛ چشم انداز متروک حره عویرض ، یک فلات آتشفشانی است که بر فراز دره ماسه سنگی العُلا در عربستان واقع شده است.

در سراسر این پهنه هموار و در میان خاکی که به رنگ خاکستری و قهوه ای روشن است، صخره هایی پراکنده با رنگ تیره از جنس بازالت خودنمایی می کنند؛ در این میان آنچه به ویژه به چشم می آید، دایره هایی از جنس همین سنگ ها است که با دقتی جالب توجه ساخته شده اند.

هیچ شکی نیست که این دایره های سنگی را انسان ها ساخته اند؛ دیواره کوتاه تر بیرونی آن ها از دو ردیف هم مرکز از دایره های سنگی که در حالت ایستاده قرار گرفته اند ساخته شده و در مرکز آن ها یک سنگ تنها قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز هایی از عربستانِ باستان که دنیا را حیرت زده کرد

راز هایی از عربستانِ باستان که دنیا را حیرت زده کرد