مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-01بين الملل

چراغ سبز اسراییل به ریاض : با غنی سازی اورانیوم در عربستان مشکلی نداریم


کارشناسان هشدار می دهند که اعطای قابلیت های غنی سازی اورانیوم به عربستان سعودی، می تواند پیامدهای گسترده تری برای «گسترش سلاح های هسته ای» در منطقه به همراه بیاورد.

- کارشناسان هشدار می دهند که اعطای قابلیت های غنی سازی اورانیوم به عربستان سعودی، می تواند پیامدهای گسترده تری برای گسترش سلاح های هسته ای در منطقه به همراه بیاورد.

مشاور امنیت ملی اسراییل، زاچی هانگبی، روز دوشنبه در گفت وگویی با شبکه کان اسراییل تصریح کرد که اسراییل می پذیرد عربستان سعودی از یک برنامه هسته ای غیرنظامی ـ از جمله غنی سازی اورانیوم ـ برای اهداف تحقیقاتی برخوردار باشد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازانتخاب، المانیتور در گزارشی از قول زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی در کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل نوشت، اسراییل می تواند پذیرای عربستان سعودی با برنامه هسته ای غیرنظامی شود.

  همچنین مشاور امنیت ملی اسراییل استدلال کرد که بسیاری از کشورها چنین برنامه هایی را ـ از جمله غنی سازی اورانیوم با اهداف تحقیقاتی ـ بدون به خطر انداختن خود یا همسایگانشان اجرا می کنند.

  همزمان گزارش های اخیر نشان می دهد که عادی سازی روابط عربستان سعودی با اسراییل مشروط به شرایط خاصی از جمله معاهده دفاعی با ایالات متحده ، امتیازات اسراییل به فلسطینی ها و تسهیل برنامه هسته ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ سبز اسراییل به ریاض : با غنی سازی اورانیوم در عربستان مشکلی نداریم

چراغ سبز اسراییل به ریاض : با غنی سازی اورانیوم در عربستان مشکلی نداریم