مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 13:352023-08-06بين الملل

اختلاف فرانسه و آمریکا درباره وضعیت شمال شرق سوریه


منابع ویژه اعلام کردند، فرانسه و آمریکا در مورد وضعیت شمال شرق سوریه «اختلاف اساسی» دارند، منطقه ای که با اکثریت کُرد «خودمختار» بوده و تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است.

- منابع ویژه اعلام کردند، فرانسه و آمریکا در مورد وضعیت شمال شرق سوریه اختلاف اساسی دارند، منطقه ای که با اکثریت کُرد خودمختار بوده و تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این منابع به سایت خبری النهار گفتند، اختلاف بر سر این است که از نظر فرانسه، آمریکا برای توقف حملات ترکیه به شمال شرق سوریه اقدام کافی نمی کند و فضایی برای مذاکره میان ترکیه و اداره خودمختار در این منطقه از سوریه فراهم نمی کند؛ فضایی که فراهم کردن آنها مستلزم اعمال فشار بر هر دو طرف از سوی آمریکاست.

اطلاعاتی که النهار العربی از منابع بلندپایه فرانسوی و کردی به دست آورده است، حاکی از آن است که طرف فرانسوی از اوضاع شمال شرق سوریه همزمان با تشدید عملیات بمباران ارتش ترکیه علیه جنگجویان و مقرهای نیروهای دموکراتیک سوریه نگران است که اخیرا حتی فرماندهان زن مدنی و دولتی در آن منطقه را هم هدف قرار داده است.

فرانسه می ترسد که این حملات وضعیت را از کنترل خارج کند که در این صورت امنیت ملی فرانسه و به طور کلی امنیت اروپا ممکن است به خطر بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف فرانسه و آمریکا درباره وضعیت شمال شرق سوریه

اختلاف فرانسه و آمریکا درباره وضعیت شمال شرق سوریه