مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 16:102023-08-09اقتصادي

فرصت دو ماهه پهپادها برای پلاک گذاری


رییس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پهپادها فرصت دو ماهه دارند که پلاک گذاری شوند و بعد از این فرصت پلاک گذاری را به پهپادهایی می دهیم که تولید داخل باشند و از مجاری قانونی وارد شوند.

- رییس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پهپادها فرصت دو ماهه دارند که پلاک گذاری شوند و بعد از این فرصت پلاک گذاری را به پهپادهایی می دهیم که تولید داخل باشند و از مجاری قانونی وارد شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی قرنلی در نشست خبری اظهار کرد: هواپیمای فوق سبک شامل ریزپرنده ها، پرنده های کنترل از راه دور، سقوط آزاد و هواپیماهای دونفره فوق سبک می شود؛ طبق دستور دولت هر پرنده ای با وزن زیر600 کیلوگرم در فضای کشور پرواز کند، در دسته بندی فوق سبک قرار می گیرد و درحال حاضر 260 تا 270 فروند هواپیمای فوق سبک دونفره با کاربری آموزشی، تفریحی و شخصی داریم.

وی درباره فواید استفاده از پرنده های فوق سبک توضیح داد: پرنده های فوق سبک در حوزه پهپادی فواید زیادی دارد، از جمله عکس برداری تخصصی در اکتشاف معادن که با حسگرهایی که دارند می توانند فلزات را تشخیص دهند؛ یا در حوزه نقشه برداری که شهرداری ها در سراسر کشور استفاده می کنند؛ درحوزه کشاورزی مخزنی با 20 کیلومتر سم یا محلول می تواند 20 کیلومتر را آبیاری کند، همچنین درحوزه امداد و نجات یا برای انتقال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت دو ماهه پهپادها برای پلاک گذاری

فرصت دو ماهه پهپادها برای پلاک گذاری