مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:002023-07-30اجتماعي

فرهنگ مهارت آموزی هنوز نهادینه نشده است


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس با طرح این موضوع که فرهنگ مهارت آموزی هنوز به خوبی در سطوح مختلف جامعه نهادینه نشده است، گفت: اکثر افراد و خانواده ها همچنان به گرفتن یک مدرک تحصیلی فکر می کنند تا فراگرفتن مهارت.

- ایسنا/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس با طرح این موضوع که فرهنگ مهارت آموزی هنوز به خوبی در سطوح مختلف جامعه نهادینه نشده است، گفت: اکثر افراد و خانواده ها همچنان به گرفتن یک مدرک تحصیلی فکر می کنند تا فراگرفتن مهارت.

رهام کیایی امروز یکشنبه 8 مرداد با یادآوری اینکه، جامعه علاوه بر دانش به مهارت نیازمند است تا در ایجاد اشتغال پایدار موفق باشد، به وجود 55 مرکز دولتی و 1123 مرکز خصوصی فنی و حرفه ای در فارس اشاره و اضافه کرد: در مراکز دولتی حدود 600 کارشناس و مربی همکاری دارند.

کیایی با اشاره به اینکه نزدیک به 50 درصد آموزش ها در فنی و حرفه ای توسط بخش خصوصی انجام می شود، گفت: 55 مرکز دولتی بیش از 300 کارگاه آموزشی را شامل می شود که آموزش های آنها 100درصد رایگان ارائه می شود و در بخش خصوصی نیز شهریه ها مصوب دارد و فعالیت هایش تحت نظارت اداره کل آموزش فنی وحرفه ای است.

کیایی با بیان اینکه امسال هدف گذاری برای آموزش 75 هزار نفر در فارس انجام شده است، گفت: طی چهارماه گذشته بیش از 50 درصد عملکرد آموزشی با حدود 45 هزار نفر محقق شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ مهارت آموزی هنوز نهادینه نشده است

فرهنگ مهارت آموزی هنوز نهادینه نشده است