مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 14:102023-07-29ورزشي

قهرمان 6 ساله هیئت اباعبدالله (ع) در بوشهر+عکس


کمی جلوتر رفتم و دقیقا ردیف اول چشمم به آن ها افتاد! قهرمان امشب را پیدا کرده بودم، محسن همان قهرمان کوچکی بود که دست خواهرش را گرفته بود و او را از خود جدا نمی کرد.

- خبرگزاری فارس - شهرستان دشتستان، زینب رنج کش: از صبح روی پایم بند نبودم، محرم که می شود حال و هوای بچه های رسانه همین است؛ همه درگیر پوشش خبرهای محرم و عزاداری آقا اباعبدالله(ع) هستند.

پنجم مردادماه مصادف با نهم محرم، در تکاپوی گرفتن گفتگوی تعزیه ها برای روز دهم محرم بودم که برای پوشش دورهمی نورچشمی ها که مخصوص بچه های زیر هشت سال بود، دعوت شدم.

از شهر وحدتیه که برای گفتگوی تعزیه آن ها از ظهر سرپا بودم برمی گشتم و به این فکر می کردم که حالا چرا به آن نورچشمی ها می گویند و زیر هشت ساله ها را دعوت کرده اند؟ چرا می گویند نورچشمی هایِ زیر هشت سال؟ وقتی به این آیین رسیدم متوجه شدم که برنامه نورچشمی ها، سوگواری با شیوه ای جدید برای عزاداری برای کودکان است تا فلسفه محرم را با دنیای کودکانه خود درک کنند.

اما همچنان سوالم بی پاسخ مانده بود از این رو در این مورد از عبدالرحمان مشایخ مسؤول تکیه محبین حضرت علی اکبر(ع)، سوالم را پرسیدم و او در این مورد گفت: در حدیث کسا آمده است وقتی امام حسن(ع) زیر عبا رفت، حضرت فاطمه(س) به او گفت که خوش آمدی نور چشمی ام، خوش آمدی میوه دلم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهرمان 6 ساله هیئت اباعبدالله (ع) در بوشهر+عکس

قهرمان 6 ساله هیئت اباعبدالله (ع) در بوشهر+عکس