مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:402023-07-26اقتصادي

تولید سامسونگ ایرانی، بدون اجازه از شرکت اصلی


اخیراً، برخی از مدل های تلفن همراه سامسونگ و نوکیا بدون صدور مجوز از سوی شرکت اصلی، توسط شرکت های داخلی تولید شده؛ اما مسئولان وزارت صمت و وزارت ارتباطات حاضر به پاسخگویی و شفاف سازی در این باره نیستند.

- در سایه این سکوت عجیب، در سال گذشته برخی از مدل های تلفن همراه نوکیا و همچنین سامسونگ نظیر Galaxy A02 ، Galaxy A03 ، Galaxy A13 ، Galaxy A12 و Galaxy M12 که در بازار عرضه شده، در داخل کشور تولید شده؛ این در حالی است که استعلام از شرکت های سامسونگ و نوکیا حکایت از آن دارد که هیچ گونه مجوزی برای تولید تلفن همراه این نام تجاری در ایران صادر نشده است.

درواقع شرکت تولیدکننده ایرانی بدون طی کردن تشریفات لازم اقدام به تولید تلفن همراه به نام برندهای خارجی داشته است، موضوعی که فارغ از قوانین بین المللی، مغایر با برخی قوانین داخلی نظیر حمایت از نام های تجاری است.

بررسی خبرنگار تسنیم نشان می دهد که ماجرای تولید تلفن همراه با نام و نشان برندهای خارجی ریشه در درخواست ستاد رفع موانع تولید کشور داشته و وزارت صمت نیز به همین جهت، مجوز این واحدهای تولیدی را صادر کرده، درحالی که این موضوع به وضوح مغایر با قوانین بالادستی کشور است.

اقدام غیرقانونی وزارت صمت در صدور مجوز تولیدات جعلی مطابق با ماده 6 قانون استفاده از بی سیم های اختصاصی و غیرحرفه ای، واردات هرگون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سامسونگ ایرانی، بدون اجازه از شرکت اصلی

تولید سامسونگ ایرانی، بدون اجازه از شرکت اصلی