مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 09:152023-07-29سياسي

قیام عاشورا محوشدنی نیست


بیداری مردم در محرم سال 57، کمر رژیم پهلوی را شکست و نشانه های پیروزی انقلاب اسلامی را آشکار کرد.

- غلامرضا خارکوهی در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی اظهار کرد: در دوره حکومت رضاخان، وقتی که مردم می خواستند طبق سنت هر ساله به نوحه سرایی و عزاداری بپردازند، رضاخان همچون عمر سعد که در کربلا فرماندهی لشکر یزید را در مقابل امام حسین و یارانش بر عهده داشت، مامورانش را برای سرکوب دوستداران اباعبدالله(ع) گسیل داشت تا به جان عاشقان امام حسین(ع) بیفتند و آنها را سرکوب کند.

  وی با بیان اینکه رضاخان از قیام عاشورا وحشت داشت، افزود: قیام ظلم ستیزانه امام حسین(ع) در طول تاریخ منشاء و مرجع بیداری بسیاری از مبارزان آزادی خواه بوده است.

   تاریخ نگار انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رضاخان که یک نظامی بی سواد و دیکتاتور چکمه پوش بود حتی درب تکیه ها و حسینیه ها را بست و منبرها را نابود کرده و وعاظ و نوحه خوانان را سرکوب کرد، تصریح کرد: بسیاری از ارادتمندان اهل بیت رسول الله(ص) را زندانی، شکنجه، تبعید و شهید کرد ولی باز هم نتوانست نام و محبت امام حسین(ع) را از دلها بزداید.

خارکوهی تاکید کرد: قیام عاشورا در سال 61 قمری بر جریده عالم و در نهاد بشریت ثبت شده و هیچگاه محوشدنی نیست، در طول تاریخ از قرن اول تا قرن دهم قمری ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام عاشورا محوشدنی نیست

قیام عاشورا محوشدنی نیست