مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:502023-07-31اقتصادي

مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی در اولویت است


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای روش های آبیاری نوین و مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی از مهمترین رویکردهای این وزارت خانه است.

- به گزارش، صفدر نیازی صبح دوشنبه در جریان بازدید از طرح های بخش کشاورزی شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان، افزود: با توجه به خشکسالی های پیاپی و کمبود نزولات آسمانی در کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان، معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اجرای روش هایی همچون آبیاری نوین و اجرای روش انتقال آب لوله آب به مزارع کشاورزی در مناطق مورد نیاز، به دنبال راهی مؤثر برای مدیریت بهینه مصرف آب به عنوان ضامنی برای تحول و پیشرفت در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در مناطق گرمسیری نظیر سیستان و بلوچستان با توجه به محدودیت آب های جاری و کمبود نزولات آسمانی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است به طوری که با حمایت از این بخش و تقبل 85 درصدی راه اندازی سامانه های آبیاری نوین در مزارع کشاورزی، به دنبال بالا رفتن راندمان بخش کشاورزی و افزایش محصول است.

وی ارتقای راندمان آبیاری و ارتقای بهره وری بخش کشاورزی با اجرای طرح انتقال آب به مزارع را از مهمترین وظایف معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان و گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی توسعه سامانه های نوین آبیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی در اولویت است

مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی در اولویت است