مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:562023-08-06سياسي

ورود دادستانی به خشک شدن «چشمه علی»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، محمدمهدی رحیمی دادستان شهر ری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت چشمه علی اظهار کرد: به منظور بررسی موضوع خشک شدن چشمه مکاتبات متعددی از سوی دادستانی با دستگاه های مسئول انجام و گزارش رسیدگی و بررسی موضوع از تمامی عوامل مؤثر دریافت شد، طی آخرین مکاتبات با نهادهای مسئول داشتیم، شورای شهر و شهرداری تهران مکلف شدند ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی کرده و نتیجه را به دادستانی شهرستان ری اعلام کنند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته عامل اصلی خشک شدن چشمه علی عملیات مترو بوده و تلاقی کارگاه و عملیات ساخت مترو خط 6 با لایه های زیرین و میله قنات تأمین کننده آب چشمه منجر به خشکی آن شده است.

دادستان شهرستان ری در ادامه گفت: آب، امنیت و محیط پیرامونی چشمه علی باید با کارشناسی و نظر میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و کلیه اقدامات توسعه ای در محدوده چشمه باید کارشناسی شده صورت گیرد.

وی افزود: در گزارشی که از شورای شهرستان ری دریافت شد آمده است که نخستین بار در سال 98 مسیر تونل مترو با میله قنات تداخل داشته و عامل قطعی آب بوده و تنها راه بازگشت آب به چشمه احیا و حفر قنات در حوضچه اصلی چشمه علی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود دادستانی به خشک شدن «چشمه علی»

ورود دادستانی به خشک شدن «چشمه علی»