مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 20:502023-08-15اقتصادي

صادرات 400 تن بادام از چهارمحال و بختیاری


مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در چهارماهه نخست سال جاری 400 تن بادام به ارزش بیش از 3 میلیون دلار از استان صادر شده است که می توان با سرمایه گذاری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عبداللهی عصر امروز در آیین افتتاح انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بادام چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری 20 درصد بادام کشور را تولید می کند اما اولین صادر کننده بادام نیست.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در دنیای تجارت بسته بندی محصول جایگاه بالایی دارد، کشورهایی مانند آلمان و فرانسه جزو تولیدکنندگان برتر بادام نیستند اما صادرکننده برتر در این حوزه هستند.

وی افزود: ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلیل استفاده از محصولات بادام در مواد آرایشی و بهداشتی، از بزرگترین واردکنندگان بادام است اما ما این ظرفیت را از دست داده ایم و در بحث صادرات بادام به این کشور ضعیف عمل کرده ایم.

عبداللهی با اشاره به تولید سالانه 25 هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: با توجه به اینکه ارزش بادام سنگی 9 دلار و بادام مامایی 18 دلار است، در صورت صادرات این محصول می توانیم سالانه 250 میلیون دلار گردش مالی فقط از طریق بادام داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 400 تن بادام از چهارمحال و بختیاری

صادرات 400 تن بادام از چهارمحال و بختیاری