مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-04پزشكي

انجام نخستین پیوند مغز استخوان اطفال در بیمارستان گلستان کرمانشاه


رییس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان گلستان از انجام نخستین پیوند مغز استخوان اطفال برای دختر بچه چهار ساله در بیمارستان گلستان کرمانشاه خبر داد.

- مهرداد پاینده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز نخستین پیوند مغز استخوان آلوژن برای دختر بچه چهار ساله با بیماری نادری در کشور تحت عنوان ترومبو آستنی گلانزین انجام شد که دهنده سلول پدر این دختر بچه بوده است.

وی با بیان اینکه بیماری های اطفال هم گاهاً ممکن است نیاز به پیوند داشته باشند و بیماری ترمبو آستنی گلانزین نیز یک بیماری اختلال عملکرد پلاکت است، افزود: در این بیماری پلاکت که نقش کنترل انعقاد و ایجاد لخته را در بدن انجام می دهد کار خود را خوب انجام نمی دهد و برای این بیماری با وجود آنکه داروها که معمولاً مقطعی عمل می کنند پیوند مغز و استخوان نهایتاً نجاتبخش تشخیص داده شد که امروز همکاران ما به صورت کاملاً حرفه ای سلول ها را از دهنده با دستگاه های جدا کننده از رگ محیطی گرفته و برای کودک مذکور تزریق کردند.

رییس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان گلستان با بیان اینکه این پیوند در نوع خودش در دنیا به صورت محدود انجام می شود، تصریح کرد: سلول های ضعیف و معیوب این کودک که عملکرد پلاکت را نداشته با سلول های پدر جایگزین می شود و این جایگزینی در آینده سلول های فرزند می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین پیوند مغز استخوان اطفال در بیمارستان گلستان کرمانشاه

انجام نخستین پیوند مغز استخوان اطفال در بیمارستان گلستان کرمانشاه