مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 17:252023-08-17اجتماعي

روایتی از مهندسان قمی که پای اقامه عزای سیدالشهدا (ع) هستند


هیئت مهندسین بقیع شریف از سال 93 در قم شکل گرفت و در این سالها در مناسبت های مذهبی از جمله ایام عزاداری محرم و صفر برنامه های مختلفی به مدت 12 شب برگزار می کنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها:، محرم و صفر این موسم برپایی عزای سرور سالار شهیدان که می رسد، دل های شیعیان محزون مصیبت روز دهم و اسارت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می شود و در این بین همگان از پیر و جوانان و زن و مرد در هر جایگاهی که هستند رخت ماتم به تن می کنند تا رنگ و بوی کربلا بگیرند و از وادی عزای سیدالشهدا (ع)،ریسمان تقرب خود به ذات اقدس الهی را بیش از بیش محکم کنند.

عزاداری برای سیدالشهداء (ع) از جمله بزرگ ترین مصادیق شعائر الهی است و از ویژگی های شاخص مکتب تشییع نیز همین کسب فیض از سرچشمه لایزال و نورانی عاشورا است و برپایی محافل و مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) در حقیقت احیای اندیشه اهل بیت (ع) و یادکرد فرهنگ، بزرگداشت ارزش ها و ترویج اندیشه ناب محمدی است.

پیامبر مهربانی ها نیز فرمودند، برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دل های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود و نوکری در دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) مدال افتخاری است که ممکن است نصیب هر کسی نشود، اما بسیاری از دلدادگان حسینی در قالب های مختلف در ایام ماه محرم و صفر خود را وقف اقامه عزا برای شهادت جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از مهندسان قمی که پای اقامه عزای سیدالشهدا (ع) هستند

روایتی از مهندسان قمی که پای اقامه عزای سیدالشهدا (ع) هستند