مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-01سياسي

9 آیین ویژه محرم زنجان ها ثبت ملی شد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از ثبت ملی 9 آیین ویژه محرم در این استان خبر داد و گفت: امیدوارم این ظرفیت های متعدد و مراسم های مذهبی که در ایام محرم در سطح استان برگزار می شود برای جذب گردشگر مذهبی بیش از گذشته معرفی شوند.

- سید سعید صفوی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفت و گو با فارس رابطه با گردشگری مذهبی در استان زنجان اظهار داشت: امیدوارم این ظرفیت های متعدد و مراسم های مذهبی که در ایام محرم در سطح استان برگزار می شود برای جذب گردشگر مذهبی بیش از گذشته معرفی بشوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به مراسم های هشتم و یازدهم محرم  در زنجان اشاره کرد و گفت: مراسم یوم العباس و یوم الزینب که در هشتم و یازدم محرم برگزار می شود در حقیت میعادگاه عاشقان امام حسین(ع) هستند که از نقاط مختلف کشور حتی از کشورهای مسلمان در این دو مراسم در زنجان حضور پیدا می کنند و میراث فرهنگی در حال پیگیری است که در تقویم رویدادهای گردشگری مذهبی کشور در وزارت خانه به ثبت برساند.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان زنجان 64 میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده است، ادامه داد: 9 آیین و مراسم ویژه محرم در زنجان به ثبت ملی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 آیین ویژه محرم زنجان ها ثبت ملی شد

9 آیین ویژه محرم زنجان ها ثبت ملی شد