مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 20:052023-08-22بين الملل

واکنش ترکیه به بیانیه شورای امنیت درباره رویدادهای قبرس


وزارت امور خارجه ترکیه بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره پروژه تعریض جاده در جمهوری تُرک قبرس شمالی را غیرسازنده خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای در واکنش به بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پروژه تعریض جاده در جمهوری تُرک قبرس شمالی، رویکرد شورای امنیت در این خصوص را غیرسازنده خواند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه در این باره آمده است: رویکرد شورای امنیت نه تنها هیچ تاثیر مثبتی بر مساله نداشته بلکه باعث پیچیده تر شدن وضعیت نیز شده است.

(در بیانیه شورای امنیت) درباره وقایع 18 اوت از جملاتی اغراق آمیز و غیرواقعی استفاده شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه با اینکه پروژه تعریض جاده پیله- ییغیتلر در جمهوری تُرک قبرس شمالی یک پروژه انسان محور به شمار می آید، تاکید شده است: علی رغم اینکه پیش از آغاز عملیات عمرانی درباره این پروژه اطلاع رسانی لازم صورت گرفته بود؛ اما دخالت فیزیکی نظامیان نیروی حافظ صلح سازمان ملل در عملیات عمرانی باعث بروز تنش شده است.

گفتنی است، اداره کل پلیس جمهوری تُرک قبرس شمالی 19 اوت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه بروز تنش میان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و نیروهای امنیتی این کشور طی عملیات تعر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ترکیه به بیانیه شورای امنیت درباره رویدادهای قبرس

واکنش ترکیه به بیانیه شورای امنیت درباره رویدادهای قبرس