مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 09:052023-08-15اقتصادي

از 211 ردیف صنایع دستی خوزستان فقط 6 مورد صادر می شود


با وجود 211 ردیف صنایع دستی در خوزستان اما اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زمینه های صادرات تنها 6 ردیف از این صنایع را فراهم و تاکنون نتوانسته مزایای این صنعت را وارد سبد خانوار کرده و به تبع آن اشتغال ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، صنایع دستی به عنوان نمادی از هویت ملی و فرهنگی ملت ها علاوه بر اینکه نقش مهمی در توسعه فرهنگی جوامع دارند، امروزه جایگاه ویژه ای نیز در توسعه اقتصادی استان های کشور پیدا کرده و به عنوان یک منبع درآمدزایی و اشتغال زایی در مناطق روستایی و شهری، نقش مهمی در کاهش بیکاری و فقر دارند.

 اما نظام ارزیابیِ، هنرهای سنتی شهرهای مختلف کشور نشان می دهد که صنایع دستی خوزستان جایگاهی در سبد خانوار ندارند در مراودات اقتصادی  و صادرات نیز نتوانسته رتبه خوبی کسب کند، علاوه بر این صنایع دستی خوزستان در فهرست خوشایند شهرهای جهانی صنایع دستی قرر نگرفته اند.

این در حالی است که صنایع دستی  زیادی در خوزستان وجود دارند که در  ارزیابی های جهانی صنایع دستی یونسکو جایگاه های شاخصی را دریافت کرده اند.

  ضعف اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان در حمایت و فراهم کردن زمینه های صادرات و معرفی صنایع دستی شهرهای مختلف استان سبب شده است که مزایای این صنعت نتواند وارد سبد خانوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از 211 ردیف صنایع دستی خوزستان فقط 6 مورد صادر می شود

از 211 ردیف صنایع دستی خوزستان فقط 6 مورد صادر می شود