مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 15:302023-08-14بين الملل

بازداشت نماینده پارلمان آلمان در ترکیه


«گوکای آکبولوت» نماینده تُرکیه ای تبار پارلمان آلمان اعلام کرد، در جریان سفر اخیر به ترکیه، در فرودگاه آنتالیا بازداشت، سپس آزاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قانونگذار 40 ساله و تُرکیه ای تبار پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) در ترکیه، بازداشت شد.

یک نماینده پارلمان آلمان که متولد شهر پینارباشی در استان قیصریه ترکیه است، در جریان سفر اخیر به این کشور در فرودگاه آنتالیا به طور موقت بازداشت سپس با دخالت مقامات آلمان آزاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه دویچه وله ، دلیل بازداشت خانم گوکای آکبولوت در فرودگاه آنتالیا انتقادات مکرر او از دولت ترکیه و تحرکاتش در آلمان برای لغو ممنوعیت فعالیت های پ ک ک در این کشور بوده است.

آکبولوت که عضو حزب چپ آلمان است، از سال 2017 به عنوان نماینده ایالت بادن-وورتمبرگ در پارلمان فدرال این کشور فعالیت دارد.

به گفته این قانونگذار پارلمان آلمان، او بعد از حضور در فرودگاه آنتالیا، متوجه شد که دادستانی استان قیصریه برای او به اتهام ترویج فعالیت های تروریستی، قرار بازداشت صادر کرده بود.

وی در پیامی در شبکه ایکس (توییتر سابق) توضیحاتی درباره بازداشتش در فرودگاه داد و از سرعت عمل وزارت خارجه آلمان برای فیصله دادن به بازداشتش تشکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت نماینده پارلمان آلمان در ترکیه

بازداشت نماینده پارلمان آلمان در ترکیه