مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 14:202023-08-05سياسي

سه آیین عاشورایی شهرستان تربت جام ثبت ملی می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت جام گفت: به زودی سه آیین عاشورایی شهرستان تربت جام ثبت ملی می شود.

- فرامرز صابرمقدم امروز شنبه 14 مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علم بندان، علم گردانی و مراسم حسن و حسین از جمله آیین هایی هستند که ظرفیت ثبت در فهرست میراث ناملموس را دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری مراسم عاشورایی در شهرها و مناطق روستایی این شهرستان، نشست هایی برای آشناسازی با ارزش های ثبتی این گونه آیین ها با بخشداران و اعضای شوراها و دهیاری ها چند روز مانده به تاسوعا و عاشورا، برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت جام بیان کرد: رفتارهای آیینی-عبادی مردم را باید در فرهنگ دینی همان جامعه و در نظام اعتقادی آنها در گذشته های دور و در تاریخ اسطوره ای درآمیخته با فرهنگ آن مردم جست و جو کرد.

وی گفت: برخی از جلوه های مذهبی نظیر آیین های عاشورایی، با ماندگاری و نفوذشان در تمثیل ها، تصویرها و صور و در رفتارهای مذهبی مردم یک جامعه تجلی یافته اند.

صابرمقدم تأکید کرد: آیین های عاشورایی که همه ساله با آغاز ماه محرم و اوقات سوگواری سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) با حضور همه مردم و عاشقان اهل بیت به صورت خودجوش در شهرستان تربت جام انجام می شود، ماحصل برگزاری آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه آیین عاشورایی شهرستان تربت جام ثبت ملی می شود

سه آیین عاشورایی شهرستان تربت جام ثبت ملی می شود