مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 17:302023-08-03حوادث

منشاء جدیدترین زلزله در تهران/ جوادآباد به چه دلیل لرزید؟


بامداد پنجشنبه بود، که زلزله ای به بزرگی 3.

5 ریشتر جوادآباد در جنوب شرق تهران را لرزاند، این زمین لرزه در 10 کیلومتری جوادآباد از توابع ورامین، - جی پلاس؛ مهر نوشت: استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و رییس مرکز پیش بینی زلزله در پژوهشگاه بین المللی زلزله گفت: گسل پیشوا موجب اولین تخریب مسجد جامع ورامین در زلزله تاریخی 1384 میلادی شده است.

بامداد پنجشنبه بود، که زلزله ای به بزرگی 3.

5 ریشتر جوادآباد در جنوب شرق تهران را لرزاند، این زمین لرزه در 10 کیلومتری جوادآباد از توابع ورامین، در استان تهران رخ داد.

مختصات جغرافیایی زمین لرزه 35.

19 شمالی و 51.

78 شرقی در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام شده است و طبق نقشه، مرکز این زمین لرزه، روستای حصار علیا در بخش جوادآباد بر اساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، فاصله مرکز این زمین لرزه تا جوادآباد 10 کیلومتر، تا پیشوا 14 و تا ورامین 20 کیلومتر بوده است.

به این بهانه با مهدی زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و رییس مرکز پیش بینی زلزله در پژوهشگاه بین المللی زلزله به گفتگو نشستیم، که در ادامه می آید: * مشخصات زلزله جوادآباد چه بود؟ این زمین لرزه 3.

5 ریشتری بود، که بامداد 12 مرداد جواد آباد ورامین را در پهنه گسله پیشوا و در نزدیکی کانون زلزله های در 22 و 23 مرداد 94 در محدوده جوادآباد ورامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشاء جدیدترین زلزله در تهران/ جوادآباد به چه دلیل لرزید؟

منشاء جدیدترین زلزله در تهران/ جوادآباد به چه دلیل لرزید؟