مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 13:452023-08-15اجتماعي

بررسی راهکارهای جلوگیری از فرونشست زمین در البرز توسط جهاد دانشگاهی


رییس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه 30 طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی البرز در حال اجراست؛ گفت: یکی از این طرح ها راهکارهای جلوگیری از فرونشست زمین و روش های ممانعت از آن در بخش هایی از استان با توجه به نگه داشت منابع آب های زیرزمینی توسط جهاد دانشگاهی است.

- ایسنا/البرز رییس جهاد دانشگاهی البرز با بیان اینکه 30 طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی البرز در حال اجراست؛ گفت: یکی از این طرح ها راهکارهای جلوگیری از فرونشست زمین و روش های ممانعت از آن در بخش هایی از استان با توجه به نگه داشت منابع آب های زیرزمینی توسط جهاد دانشگاهی است.

احمدرضا فیروزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در هلجرد که پارک علم و فناوری و تعداد زیادی از پژوهشکده های این مجموعه را در خود جای داده، اظهار کرد: پژوهشکده گیاهان دارویی، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و سلولی بخشی از زیرمجموعه های فعال در مجتمع تحقیقاتی هلجرد هستند.

وی ادامه داد: مرکز ذخایر ژنتیکی و سلولی مرکزی منسجم برای ذخیره ژن ها است و تا پیش از این چنین مرکزی در کشور وجود نداشت و امروزه بسیاری از سلول ها و ژن هایی که در معرض انقراض قرار دارند و حتی منقرض شده اند هم در این مرکز نگهداری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی راهکارهای جلوگیری از فرونشست زمین در البرز توسط جهاد دانشگاهی

بررسی راهکارهای جلوگیری از فرونشست زمین در البرز توسط جهاد دانشگاهی