مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 18:552023-07-27سياسي

«شمع گردانی» آیینی دیرینه با حکایت دلدادگی به سقای کربلا


آیین دیرینه «شمع گردانی» در استان اردبیل یکی از آیین های بومی ماه محرم است که در روز تاسوعای حسینی با نهایت عشق و ارادت به سقای کربلا به جا آورده می شود.

- اردبیل-آیین دیرینه شمع گردانی در استان اردبیل یکی از آیین های بومی ماه محرم است که در روز تاسوعای حسینی با نهایت عشق و ارادت به سقای کربلا به جا آورده می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها؛ سولماز نعمتی: چهره شهر طی ایام ماه محرم در ماتم و غم غریبی فرو رفته است و غمی در کوچه پس کوچه های شهر سایه انداخته است.

تجمع های مردمی با لباس هایی سیاه و یکرنگ که نشان دهنده عشق خالص و بی ریایشان به امام حسین (ع) است، در کوچه و بازار به وفور به چشم می خورد.

امروز تاسوعا است، روزی که دسته های عزاداری یکی پس از دیگری با پرچم و بیرق هایی در دست جوانان به یاد امام حسین و یاران محاصره شده اش سوگواری کرده و با سر دادن حسین حسین از خیابان ها و محلات قدیمی شهر عبور می کنند.

شخصی با لباس های مشکی در نزدیکی مسجد منصوریه اردبیل در نوبت ایستاده تا شمع ها را در این محل روشن کند، توجهم را جلب کرد نزدیک تر رفته و از وی درباره این روز و ادای نذرش پرسیدم.

این شهروند گفت: سال ها است به عشق امام حسین در روز تاسوعا شمع هایی را به تعداد مسجدهایی که نذر کرده ام تهیه می کنم و در عصر این روز آن ها را در مساجد روشن می کنم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شمع گردانی» آیینی دیرینه با حکایت دلدادگی به سقای کربلا

«شمع گردانی» آیینی دیرینه با حکایت دلدادگی به سقای کربلا