مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 12:002023-07-31اقتصادي

20 رایزن بازرگانی داریم/ 45 مرکز تجاری فعال هستند


سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه 20 رایزن بازرگانی داریم که به 40 نفر افزایش خواهند یافت، گفت: 45 مرکز تجاری فعال در جهان داریم، اما کیفیت مهم تر از کمیت برای کشور اهمیت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی ضیغمی امروز در نخستین نشست هم اندیشی مراکز تجاری ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: ایران از تمرکز و وابستگی بر صادرات نفتی و خام فروشی عبور کرده است.

بر همین اساس سال گذشته 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و نوسانات در این بخش به دلیل برخی تغییر و تحولات در حوزه نفت و کالاهای تولیدی وابسته به این منبع بوده که این روند نشان می دهد نیاز به فاصله بیشتر از تولیدات نفتی وجود دارد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: پتروشیمی برای ایران درآمدزا و ارزآور است و کاهش 2 میلیارد دلاری تجارت ایران در سه ماه نخست امسال به دلیل تحولات نرخ ارز و تحولات بازار پتروشیمی بوده است، اما در بخش های صنعت، معدن و کشاورزی افزایش یا ثبات را تجربه کردیم که نشان دهنده عملکرد مثبت کشور در این شاخه های تجاری است.

ضیغمی با بیان اینکه از دستیابی به اهداف صادراتی برای تجارت کالاهایی با ارزش افزوده بالا فاصله داریم، خاطرنشان کرد: وظیفه گسترش روابط تجاری و اقتصادی را برعهده داریم و سازمان توسعه تجارت نیز ترویج، توسعه و تمرکز را در دستور کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 رایزن بازرگانی داریم/ 45 مرکز تجاری فعال هستند

20 رایزن بازرگانی داریم/ 45 مرکز تجاری فعال هستند