مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 22:502023-08-09سياسي

پیام ولایتی به همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی


علی اکبر ولایتی پیامی به همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی پیامی به همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی صادر کرد.

متن کامل پیام ولایتی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم حضار محترم، اساتید و فرهیختگان معزز سلام علیکم؛ در ابتدای سخن لازم می دانم به همه مردم شجاع، دلیر و با فرهنگ اردبیل سلام عرض نمایم و از برگزارکنندگان این مراسم فرهنگی تاریخی عظیم و با شکوه تقدیر و تشکر کنم.

میهمانان گرامی: سرزمین ایران از دیرباز زمینه و موقعیت مناسبی برای رشد کمّی و پرورش فکری و روحی شیعیان در سه گروه عمده زیدیه و اسماعیلیه و اثناعشریه (دوازده ‏امامی‏ها) فراهم کرده است.

از آن میان، تشیع اثنا‏عشری به‏ سبب سازمان‏ یافتگی فکری و کلامی و علمی و فقهی و در کُل، فرهنگی، غنی‏ ترین محصولات فکری را تولید کرده است.

تشیع اثنا‏عشری که به یُمنِ قُدوم مبارک حضرت امام رضا (ع) در سرزمین ایران دارای سازمانی کاملاً نظام‏ یافته بود، در ایران، به‏ ویژه در بخش‏ های مرکزی، با همه ساختارهایش مقبول اهل اندیشه قرار گرفت و با عرفان عمیق ایرانی حمایت شد و به ‏علت شرایط تاریخی و اجتماعی ایران رشد و بالندگی مناسبی یافت و به پایگاهی دفاعی برای مردم بی‏ دفاع ایران در برابر خلفای جائر عباسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام ولایتی به همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی

پیام ولایتی به همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی