مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:102023-07-24سياسي

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره مدیریت بازار کالاهای استراتژیک


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گزارش این کمیسیون در مورد بررسی نحوه سیاستگذاری دستگاه های متولی در حوزه مدیریت بازار کالاهای استراتژیک گندم و برنج در کشور را قرائت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا نظری در جلسه علنی امروز (دوشنبه 2 مرداد) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص بررسی نحوه سیاستگذاری دستگاه های متولی در حوزه مدیریت بازار کالاهای استراتژیک گندم و برنج در کشور را به شرح زیر قرائت کرد: مقدمه: بررسی سیاست های دولت در زمینه مدیریت بازار محصولات کشاورزی در طی چند سال اخیر نشان می دهد که سیاست های غیر مؤثر و بعضاً متناقضی در خصوص این محصولات اتخاذ گردیده است.

در همین راستا، شواهد موجود در بازار چند ماه اخیر کالاهای استراتژیکی همانند گندم و برنج که از جمله اصلی ترین مواد غذایی در سفره شهروندان ایرانی شناخته می شوند مؤید آن است که سیاست های مدیریت بازار در مورد این محصولات عمدتاً مبنی بر پایین نگه داشتن مصنوعی قیمتها و در مقابل تأمین نیاز مصرف کنندگان از مسیر واردات بدون برنامه ریزی بوده است.

تصمیماتی که از یک سو خسارات های فراوانی به بخش تولید و حاصل دسترنج کشاورزان وارد نموده و از سوی دیگر با بسترسازی برای نقش آفرینی دلالان و واسطه ها مردم را با افزایش غیرمنطقی قیمت ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره مدیریت بازار کالاهای استراتژیک

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره مدیریت بازار کالاهای استراتژیک