مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 17:102023-08-19اجتماعي

هزینه سالانه 335 میلیون دلاری تحصیل دانش آموزان افغان برای ایران


هم اکنون 556 هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس کشور تحصیل می کنند که سرانه هزینه هریک از آنها سالانه 527 دلار به ازای هر دانش آموز است.

- هم اکنون 556 هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس کشور تحصیل می کنند که سرانه هزینه هریک از آنها سالانه 527 دلار به ازای هر دانش آموز است.

ایران سالانه بیش از 335 میلیون دلار برای تحصیل اتباع افغانستانی در کشور هزینه می کند، در حالی که تنها سالانه 17 میلیون یورو کمک خارجی برای تحصیل مهاجران خارجی دریافت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از تهران تایمز، مهدی فیاضی رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، با اعلام این خبر گفته هیچ تبعیضی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی در کشور وجود ندارد.

او افزود حدود 22 هزار کلاس درس در سراسر کشور به آموزش اتباع خارجی اختصاص یافته و هزینه سالانه تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در ایران 335 میلیون دلار است که سرانه آن به ازای هر دانش آموز خارجی 527 دلار است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سازمان های بین المللی تاکنون 88 مدرسه در کشور ساخته اند و 23 مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است.

به گفته این مقام وزارت آموزش و پرورش، دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1400 تنها حدود 3 میلیون دلار و در سال گذشته حدود 20 میلیون دلار کمک خارجی بابت هزینه تحصیل مهاجران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه سالانه 335 میلیون دلاری تحصیل دانش آموزان افغان برای ایران

هزینه سالانه 335 میلیون دلاری تحصیل دانش آموزان افغان برای ایران