مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 11:352023-07-28سياسي

شهدای کربلا مظلوم ترین شهدای مسلمان هستند


علمای اهل سنت کردستان تأکید دارند که شهدای کربلا مظلوم ترین شهدای مسلمان در طول تاریخ هستند و قیام عاشورا و نهضت حسینی تا قیامت پابرجاست.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- مردم مسلمان کردستان اعم از مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع بنا بر فرهنگ و سنت دیرین خود همواره حامی حق و عدالت بوده و در تاریخ اسلامی خویش به مردمانی متدین و محب خاندان رسول الله (ص) مشهور بوده و هستند.

پس از واقعه کربلا نیز کردها جزو نخستین اقوامی بودند که برای امام حسین (ع) و یارانش به سوگواری و عزاداری پرداختند و اکنون با گذشت هزار و 400 سال از این واقعه هنوز شاهد ابراز ارادت ساکنان این دیار به شهدای کربلا هستیم.

علما و روحانیون اهل سنت کردستان در راستای روشنگری و تبیین پیام های قیام عاشورا در این سال ها نقشی محوری داشته اند لذا در این راستا گفت و گوهایی را با تنی چند از علمای برجسته اهل سنت منطقه انجام داده ایم که در ادامه خواهد آمد.

قیام عاشورا تداعی کننده درس شهامت، شجاعت و کرامت انسانی برای همگان است ماموستا سیداحسن حسینی، عضو شورای افتای اهل سنت کردستان در گفت وگو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) گفت: در طول تاریخ بارها از سوی بزرگان و علمای اهل سنت، نهضت و مظلومیت امام حسین (ع) در کتاب ها و خطبه های نماز جمعه برای مردم بازگو شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهدای کربلا مظلوم ترین شهدای مسلمان هستند

شهدای کربلا مظلوم ترین شهدای مسلمان هستند