مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 08:052023-08-22سياسي

شناسایی یک هزار و 450 هکتار کانون بحرانی گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سه کانون بحرانی گرد و خاک به مساحت یک هزار و 450 هکتار در شهرستان های شهرکرد، بروجن و خانمیرزا وجود دارد که هر ساله هم زمان با فصل پاییز منشا و محل تجمع گرد و غبار می شود.

- اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به طرح مردمی سازی عرصه های منابع طبیعی در استان، گفت: شیوه نامه این طرح در دست تهیه و بررسی است و بناست در آینده ای نزدیک توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ادارات کل منابع طبیعی، ابلاغ شود.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان کرد: هدف از اجرای این طرح مشارکت مستقیم و غیرمستقیم مردم است تا بتوان از طریق آن از عرصه های ملی حفاظت و مراقبت کرد.

وی یادآور شد: نمونه ای از طرح های مردمی، طرح های مرتعداری است که عرصه های ملی در اختیار مجریان طرح قرار میگیرد تا بتوانند علاوه بر حفاظت از آن بهره برداری اصولی در زمینه کاشت گیاهان دارویی نیز داشته باشند.

احمدی در ادامه اضافه کرد: تا کنون در قالب طرح های مرتعداری 12 مورد به مساحت هشت هزار و 400 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی در اختیار افراد جهت بهره برداری و کاشت انواع گیاهان اعم از گیاهان دارویی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک هزار و 450 هکتار کانون بحرانی گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری

شناسایی یک هزار و 450 هکتار کانون بحرانی گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری