مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 11:112023-07-30اقتصادي

بلاتکلیفی 600 کامیونت وارداتی در قشم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سال گذشته حدود 600 کامیونت از کشور امارات وارد گمرک قشم شد و پس مدتی معطلی با نصب  پلاک به خریداران سپرده شد اما مرحله بعدی ترخیص کامیونت ها  با مشکل مواجه شد.

به گفته منابع محلی در مرحله اول ورود این خودروها از دوبی به جزیره ی قشم بلافاصله بعد از ترخیص از گمرک توسط واحد شماره گذاری راهنمایی و رانندگی جزیره ی قشم پلاک زرد (عمومی) پلیس راهور روی آنها نصب شد اما  بعد از ورود خودروها در مرحله دوم منطقه ی آزاد اقدام به پلاک گذاری کرد  این یعنی نداشتن پلاک زرد که قاعدتاً بایستی توسط پلیس راهور این کامیونت ها را پلاک گذاری می کرد.

ظاهراً این کامیونت ها که با سوخت گازوییل فعال هستند به سبب نداشتن استانداردهای محیط زیستی از سوی پلیس راهور پلاک گذاری نشدند.

در این شرایط این سوال پیش می آید که چرا منطقه آزاد و گمرک اجازه ی ورود خودروها به جزیره داده است  و هزینه ترخیص گمرک از  این خودروها اخذ کرده و پلاک سفید منطقه آزاد روی آنها نصب کرده اند.

موضوع مهمتر اینکه کامیونت های وارداتی پلاک شده توسط منطقه آزاد فعلا  از دریافت سهمیه سوخت محروم شده اند به تعبیری تا زمانیکه این کامیونت ها صاحب پلاک زرد پلیس راهور نشوند نمی توانند صاحب کارت سوخت شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلاتکلیفی 600 کامیونت وارداتی در قشم

بلاتکلیفی 600 کامیونت وارداتی در قشم