مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:302023-07-23اقتصادي

نقش و برنامه های جهاددانشگاهی برای کاهش بحران آبی کشور


عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه این پژوهشکده در حال کار بر روی سه حوزه برای کاهش بحران آب است، گفت: - یکی از اقدامات، احداث پالایشگاه های زیستی است.

منظور از این پالایشگاه ها این است که جلبک ها در حوضچه های بزرگ آب شور یا آب های نامتعارف که برای مصرف مناسب نیستند، رشد کرده و تبدیل به مواد غذایی برای انسان و آبزیان شوند.

حمیدرضا پوریانفر در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه کمبود آب یکی از تهدیدات زیستی بسیار مهم است که بحران هایی را برای کشاورزی، محیط زیست، امنیت غذایی، اجتماعی و روحی و روانی ایجاد می کند، اظهار کرد: حتی در برخی از استان ها، یکی از عوامل تندخویی مردم کم آبی است و بر خلاف آن نیز یکی از عوامل خوش خلقی مردم در برخی از استان های دیگر بارش های فراوان است.

وی با بیان اینکه به کمبود آب ابربحران یا ابرچالش گفته می شود، زیرا چندین چالش دیگر را ایجاد می کند، افزود: بر اساس نظرات متخصصین این حوزه، کشور ما به ورشکستگی آبی رسیده است؛ چراکه مصرف آب در کشور ما بیش از موجودی منابع آبی در دسترس است و این یک موضوع واقعا نگران کننده ای است، به گونه ای که سرانه مصرف آب در ایران در حال حاضر به ازای هر یک نفر در طی روز 200 لیتر است که متاسفانه در مقایسه با کشورهای اروپایی از جمله اتریش، سوییس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش و برنامه های جهاددانشگاهی برای کاهش بحران آبی کشور

نقش و برنامه های جهاددانشگاهی برای کاهش بحران آبی کشور