مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 07:052023-08-09اقتصادي

ثبت جهانی هگمتانه منجر به رشد چرخه اقتصادی شهر می شود


ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» علاوه بر پویایی موجب رشد چرخه اقتصادی شهر می شود.

- بهرام توتونچی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه همدان به لحاظ ثبت آثار تاریخی در یونسکو نسبت به سایر شهرهای کشور عقب افتاده بود اظهار کرد: امیدواریم ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان بتواند جایگاه این کهن شهر را از نظر اینکه بناها در سطح بین المللی شناخته شده باشد، نمایان سازد.

وی با تاکید بر اینکه همدان با ثبت جهانی می تواند در فهرست آثار ثبت جهانی کشور قرار گیرد افزود: نگاه بین المللی به این مسئله کمک می کند تورگردانان خارجی که مسافران خود را به شهرهای دارای ثبت جهانی هدایت می کردند، همدان را هم جزو مقاصد گردشگری خود قرار دهند.

این کارشناس باستان شناسی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان علاوه بر پویایی موجب رشد چرخه اقتصادی در شهر می شود گفت: پس از ثبت جهانی گردشگران خارجی که به کشور ما سفر می کنند، بخشی از وقت خود را به همدان اختصاص می دهند که در وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهر تاثیر مناسبی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه وقتی در سیستم بین المللی قرار می گیریم تابع قوانین و مقررات بین المللی هستیم افزود: با ثبت این محور و مجموعه، کار همدان تازه شروع می شود به طوری که ریز به ریز تمام فضاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی هگمتانه منجر به رشد چرخه اقتصادی شهر می شود

ثبت جهانی هگمتانه منجر به رشد چرخه اقتصادی شهر می شود