مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:352023-07-25پزشكي

صبحانه چی بخوریم/ مهم ترین ماده غذایی در صبحانه


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص صبحانه و تغذیه سالم به گفتگو پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، گلبن سهراب، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، گفت: اگرچه مصرف نوشیدنی ها و مواد غذایی شیرین انتخاب های محبوب افراد برای صبحانه به شمار می روند، مصرف زیاد از حد این مواد غذایی در وعده صبحانه، می تواند چالش هایی برای سلامت فیزیکی و روانی افراد ایجاد کند.

وی ادامه داد: وقتی افراد نوشیدنی ها و یا مواد غذایی شیرین مانند: مربا و عسل را در مقادیر بالا مصرف می کنند، ترشح انسولین در خون به شدت افزایش میابد و به دنبال آن، افت سریع قند خون اتفاق می افتد که باعث افزایش اشتها و گرسنگی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های شیرین در وعده صبحانه می تواند باعث تغییرات خلقی منفی و اختلالات تمرکز در طول روز شود، بنابراین با جایگزین کردن کربوهیدرات های پیچیده مانند نان سبوسدار به همراه تخم مرغ یا پنیر به جای مواد غذایی شیرین، می توان از افت و خیز ناگهانی قند خون در طول روز جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: اگر چه اثرات منفی مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه ثابت شده است ولی پزشکان هرگز خودداری کامل از این نوع مواد غذایی را توصیه نمی کنند و افزود: مطالعات علمی، افراد را مجاز به تأمین 10 درصد از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صبحانه چی بخوریم/ مهم ترین ماده غذایی در صبحانه

صبحانه چی بخوریم/ مهم ترین ماده غذایی در صبحانه