مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 00:552023-07-24بين الملل

اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی پس از تصویب لایحه تغییرات قضایی


پارلمان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه لایحه بازنگری قضایی مورد نظر بنیامین نتانیاهو را تصویب کرد؛ اصلاحیه ای که اختیارات دیوان عالی را محدود می کند تا برخی تصمیمات دولتی را در صورت «غیر معقول» تشخیص دادن، - پارلمان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه لایحه بازنگری قضایی مورد نظر بنیامین نتانیاهو را تصویب کرد؛ اصلاحیه ای که اختیارات دیوان عالی را محدود می کند تا برخی تصمیمات دولتی را در صورت غیر معقول تشخیص دادن، حذف کند؛ امری که تظاهرات گسترده مخالفان را در پی داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از رویترز، تظاهرات علیه این اصلاحیه در اوایل روز دوشنبه آغاز شد و پلیس معترضانی را که خود را به پست ها و مراکز مختلف زنجیر کرده و جاده های بیرون پارلمان را مسدود کرده بودند، به زور پراکنده کرد.

تا عصر و اواخر شب نیز پس از تصویب کنست، هزاران نفر در سراسر سرزمین های اشغالی به خیابان ها آمده و بزرگراه ها را مسدود کردند و با پلیس درگیر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دست کم 19 نفر روز دوشنبه دستگیر شده اند.

یاریو لوین، وزیر دادگستری این رژیم که معمار لایحه اصلاحات قضایی بود که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برای ایجاد توازن بیشتر میان شاخه های حکومت ضروری اعلام شده، رای روز دوشنبه را اولین گام خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی پس از تصویب لایحه تغییرات قضایی

اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی پس از تصویب لایحه تغییرات قضایی