مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:202023-08-22پزشكي

چرا هر روز در یک زمان مشخص خسته می شویم؟


شاید شما هم متوجه شده باشید که برخی روزهای هفته در ساعات بعد از ظهر احساس خستگی و خواب آلودگی دارد و هر چند ممکن است در حال تماشای تلویزیون یا فعالیت دیگری باشید اما اگر امکانش فراهم شود می توانید در آن ساعت از روز بخوابید.

- ایسنا به نقل از هافینگتن پست نوشت: کارشناسان می گویند: به نظر می رسد که این خواب آلودگی ها به طور مداوم در یک زمان مشخص اتفاق می افتند.

اما چرا ما هر روز در یک زمان مشخص احساس خستگی داریم و نیاز به چرت زدن پیدا می کنیم؟ آیا برای غلبه بر این خستگی راهی وجود دارد؟ متخصصان خواب تاکنون مطالعاتی در این زمینه انجام داده و به نتایجی دست یافته اند.

چرا هر روز در یک زمان مشخص خسته می شوید؟ برای این پرسش که چرا ممکن است هر روز در یک زمان خاص احساس خستگی کنید، یک پاسخ قطعی وجود ندارد بلکه مجموعه ای از عوامل می توانند در پدید آمدن این وضعیت نقش داشته باشند.

به غیر از نداشتن خواب کافی در طول شب، عوامل بالقوه دیگر عبارتند از: 1- ریتم شبانه روزی شما به گفته ترزا شنورباخ ، روانشناس و دانشمند خواب در آمریکا، ریتم شبانه روزی شما یک زمان سنج 24ساعته داخلی است که مسوول کنترل بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی از جمله الگوهای خواب و بیداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هر روز در یک زمان مشخص خسته می شویم؟

چرا هر روز در یک زمان مشخص خسته می شویم؟