مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 16:352023-07-25اقتصادي

سریع ترین و بهترین روش برای تولید مسکن


دولت سیزدهم با شناخت از فرصت ها و چالش های پیش روی ساخت و ساز در ایران، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده را سریع ترین و بهترین روش تولید مسکن می داند و تا کنون 138 هزار واحد را در این قالب به مرحله ی ساخت رسانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با روی کار آمدن دولت سیزدهم به نظر می رسد روند نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی و مرمت بافت های تاریخی تسریع شده است.

شرکت بازآفرینی شهری ایران، سیاست های دولت که توسط ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور 21 دستگاه و ارگان به تصویب می رسد را اجرا می کند.

طبق آخرین آمار 167 هزار هکتار بافت ناکارآمد در کشور وجود دارد که حدود 20 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

دو وزارتخانه ی راه و شهرسازی و کشور به عنوان دو بال اصلی اجرای برنامه های بازآفرینی شهری به ترتیب موضوعات کالبدی و اجتماعی را پیگیری می کنند.

در طرح مسکن مهر دولت های نهم و دهم که عمدتا در اطراف شهرها بود بیش از دو برابر هزینه احداث واحدهای مسکونی صرف ایجاد زیرساخت ها، خدمات، امکانات و توسعه حمل و نقل شد و هنوز آن طور که باید و شاید، امکانات زندگی در این نقاط تکمیل نشده است.

بررسی ها نشان می دهد به دلیل دوری سایت های مسکن مهر از شهرهای مادر، طرف تقاضا ترجیح می دهد به جای مالکیت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بزرگ، اجاره نشین باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سریع ترین و بهترین روش برای تولید مسکن

سریع ترین و بهترین روش برای تولید مسکن