مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 00:502023-07-26سياسي

تظاهرات 500 هزار نفری مردم تبریز در تاسوعا و تغییر نام خیابان فرح به عباسی


در تبریز تظاهرات بزرگی با حدود پانصد هزار نفر از مردم آن شهر علیه رژیم برگزار شد آیت الله قاضی طباطبایی نماز ظهر و عصر را در خیابان ثقه الاسلام و مرحوم سیدمحمدحسین خلخالی در خیابان شمس تبریزی به جماعت اقامه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محرم سال 1357 تبریز کانون داغ اعتراضات علیه رژیم پهلوی بود.

مردم انقلابی تبریز با حضور علما و روحانیون در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با برپایی تظاهرات و ایراد شعارهای انقلابی پایه های رژیم را به لرزه درآوردند.

در این زمینه در کتاب  خاطرات حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید بنابی  که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده آمده است: ما معمولاً تظاهرات هر روزه را به صورت چندصدنفری بلکه چندهزارنفری از بازار بزرگ تبریز شروع می کردیم و شعار می دادیم و مردم هم جمع می شدند.

تظاهرات گسترده و هزاران نفری را نیز از مسجد جامع یا بازار شروع می کردیم و به خیابان ها و میادین بزرگ شهر می کشاندیم که چندین ساعت طول می کشید و اکثر مردم تبریز، حتی در بعضی روزهای محرم، از بخش های اطراف و روستاهای نزدیک می آمدند و شرکت می کردند، از جمله روستای هفت چشمه در اطراف آذرشهر و.

 این تظاهرات همگانی بسیار باشکوه برگزار می شد که معمولاً عوامل رژیم و نیروهای مسلح و ارتش و فرمانداری نظامی ، همه در برابر ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات 500 هزار نفری مردم تبریز در تاسوعا و تغییر نام خیابان فرح به عباسی

تظاهرات 500 هزار نفری مردم تبریز در تاسوعا و تغییر نام خیابان فرح به عباسی