مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 14:052023-07-23اقتصادي

600 هزار قطعه طیور بومی درگلستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی گلستان از واکسینه شدن بیش از 600 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پری کرمی گفت: فاز هشتم طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان از اواخر خرداد ماه آغاز و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 600 هزار قطعه طیور بومی بر علیه این بیماری واکسینه شد.

وی افزود: اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل یک برنامه مهم و تأثیرگذار سازمان دامپزشکی کشور است که علاوه بر جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری به مرغداری های صنعتی و طیور بومی، در حمایت از اقتصاد خانوار روستایی و ایجاد انگیزه در مردم ساکن روستا بسیار مؤثر خواهد بود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم دامپزشکی گلستان گفت: بروز و انتشار بیماری در بین طیور بومی و صنعتی علاوه بر تهدید سلامت جامعه انسانی سبب بروز خسارات گسترده اقتصادی برای مرغداران خواهد شد از این رو برای پیشگیری از خسارت و تضمین سلامت، اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب علیه بیماری ها، مراقبت و پایش مستمر بیماری ها بسیار ضروری است.

وی از مردم استان خواست که همکاری لازم را با تیم های واکسیناسیون داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 هزار قطعه طیور بومی درگلستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند

600 هزار قطعه طیور بومی درگلستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند