مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 20:052023-08-22بين الملل

روسیه: استقرار موشک های پنتاگون در ژاپن تهدیدعلیه امنیت ما است


دبیر شورای امنیت روسیه گفت مشارکت ژاپن در طرح پنتاگون جهت استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد، تهدیدی برای امنیت روسیه است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزایر فارس، یک مقام بلند پایه روسیه نسبت به استقرار موشک های کوتاه برد و دور برد آمریکا در ژاپن هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس ، نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه روز سه شنبه گفت که مشارکت ژاپن در طرح های پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد، تهدید بیشتری برای امنیت خاور دور روسیه است.

پاتروشف گفت: پنتاگون برنامه های خود برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در آسیا را به ژاپن اختصاص می دهد و این مسئله تهدیدات امنیتی بیشتری برای سرزمین های خاور دور ما ایجاد می کند.

پیش از این، ایگور کوستیوکوف رییس رکن اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، گفته بود که پنتاگون در حال آماده شدن برای استقرار موشک های دور برد که قادر به حمله به روسیه هستند، است.

جزیره ژاپنی ایو جیما به عنوان محل احتمالی استقرار این موشک ها در نظر گرفته شده است.

ژاپن نیز اخیرا اعلام کرد که فعالیت های نظامی مکرر روسیه نزدیک خاک ژاپن، از جمله رزمایش مشترک با نیروهای چینی، نگرانی جدی برای امنیت ملی ژاپن ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: استقرار موشک های پنتاگون در ژاپن تهدیدعلیه امنیت ما است

روسیه: استقرار موشک های پنتاگون در ژاپن تهدیدعلیه امنیت ما است