مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 14:052023-07-31فرهنگي

تلفیق تعزیه با دنیای عروسک ها/ «اولین بازی» بازتولید نیست


میثم یوسفی کارگردان «اولین بازی» عنوان کرد این نمایش را می توان یک تعزیه کودک و نوجوان نامید که دنیای عروسک‎ها را با تعزیه تلفیق کرده و روایتی متفاوت از واقعه عاشورا را به تصویر می کشد.

- میثم یوسفی کارگردان اولین بازی عنوان کرد این نمایش را می توان یک تعزیه کودک و نوجوان نامید که دنیای عروسک‎ها را با تعزیه تلفیق کرده و روایتی متفاوت از واقعه عاشورا را به تصویر می کشد.

میثم یوسفی نویسنده و کارگردان تئاتر که به تازگی نمایش اولین بازی را به شکل یک نذر فرهنگی در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری به صحنه برده است درباره بازتولید این نمایش به خبرنگار مهر گفت: در واقع اسم بازتولید مناسب این اجرا نیست چون بعد از چند سال دکور نمایش و همه بازیگران و عوامل اثر تغییر کرده اند و دیگر نمی توان عنوان بازتولید را برای آن به کار برد بنابراین اجرای اولین بازی یک تولید مجدد است.

وی افزود: این نمایش زنده عروسکی به مناسبت ایام محرم و از 4 مرداد ماه اجرای خود را آغاز کرده است و تقریباً می توان آن را تنها تعزیه کودک و نوجوان ایران نامید که متنش را امیر مشهدی عباس نوشته و موسیقی اش را محمد فرشته نژاد ساخته است و با حضور تعدادی از بازیگران حرفه ای و پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفیق تعزیه با دنیای عروسک ها/ «اولین بازی» بازتولید نیست

تلفیق تعزیه با دنیای عروسک ها/ «اولین بازی» بازتولید نیست