مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 14:312023-08-22اقتصادي

آذربایجان غربی دارنده بیشترین ذخیره تیتان در کشور است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: استان آذربایجان غربی از لحاظ میزان ذخایر معدنی جزو استان های رتبه دار کشور می باشد که عمده مواد معدنی موجود در استان مصالح ساختمانی، مواد فلزی، سنگ های تزیینی و مواد غیرفلزی می باشد.

وی افزود: هرچند عمده ذخیره استان مربوط به گروه مصالح ساختمانی می باشد، اما مواد معدنی فلزی سهم قابل توجهی از ذخایر استان را به خود اختصاص داده است و لذا محدوده استان آذربایجان غربی از جمله مناطق مستعد کانی زایی فلزی در کشور می باشد.

سرتیپی عنوان داشت: با توجه به زمین شناسی خاص و توانمندی های بالای معدنی، استان آذربایجان غربی از جمله مهم ترین قطب های معدنی کشور در بسیاری از مواد معدنی می باشد.

آذربایجان غربی اولین ذخیره تیتان، دومین ذخیره زرنیخ، دومین ذخیره میکا و سومین ذخیره طلا در کشور را دارا می باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر رویکرد دولت سیزدهم به سمت و سوی شفاف سازی بیشتر در تمامی موارد مرتبط، وزارت صمت نیز در این راستا اقدامات زیادی را انجام داده است که در حوزه معادن نیز این اتفاق رخ داده است و تمامی مراحل از ثبت محدوده تا ثبت آمار استخراج و دیگر عملیات معدنی از طریق سامانه های مرتبط از جمله کاداستر انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی دارنده بیشترین ذخیره تیتان در کشور است

آذربایجان غربی دارنده بیشترین ذخیره تیتان در کشور است