مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 11:002023-08-04پزشكي

انجام پیوند مغز استخوان اطفال از غیر برای اولین بار در کرمانشاه


رییس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان گلستان کرمانشاه، از انجام اولین پیوند آلوژن مغز استخوان اطفال برای اولین بار در غرب ایران زمین یعنی این مرکز در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مهرداد پاینده رییس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان گلستان اظهاد کرد: اولین پیوند مغز استخوان آلوژن برای دختر بچه 4 ساله ای با بیماری نادری در کشور تحت عنوان ترومبو آستنی گلانزین انجام شد که دهنده سلول پدر این دختر بچه بوده است.

وی با بیان اینکه بیماری های اطفال هم گاها ممکن است نیاز به پیوند داشته باشند و بیماری ترمبو آستنی گلانزین نیز یک بیماری اختلال عملکرد پلاکت است، گفت: در این بیماری پلاکت که نقش کنترل انعقاد و ایجاد لخته را در بدن انجام می دهد کار خود را خوب انجام نمی دهد و برای این بیماری هم علی رغم داروها که معمولا مقطعی عمل می کنند پیوند مغز و استخوان نهایتا نجاتبخش تشخیص داده شد که همکاران ما به صورت کاملا حرفه ای سلول ها را از دهنده با دستگاه های جدا کننده از رگ محیطی گرفته و برای کودک مذکور تزریق کردند.

رییس بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان گلستان با بیان اینکه این پیوند در نوع خودش در دنیا به صورت محدود انجام می شود، افزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام پیوند مغز استخوان اطفال از غیر برای اولین بار در کرمانشاه

انجام پیوند مغز استخوان اطفال از غیر برای اولین بار در کرمانشاه