مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 14:452023-07-28سياسي

تقارن نماز جمعه و عاشورا نشانه وحدت آفرینی و بصیرت است


امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تقارن نماز جمعه و عاشورا نشانه وحدت آفرینی و بصیرت است، گفت: ولایت پذیری زمینه ساز ظهور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام گفت: انسان با تقوا نگاهش به دنیا این است که هرچه در دنیا باشد زودگذر است و ارزش دل بستن را ندارد و مشابه این اتفاق در کربلا اتفاق افتاد حاصل دنیا طلبی و بی تقوا بودن لشکر یزید بود.

وی تصریح کرد: هم نوا شدن با امام زمان نشان ولایت مداری و پایبندی به ارزش های کربلا است که امروز در اجتماع باشکوه مردم می بینیم.

امام جمعه ایلام افزود: تقارن نماز جمعه و نماز عاشورا نشانه هم افزایی و بصیرت افزایی است و بیان امام حسین (ع) و نماز جمعه سنگر وحدت آفرینی و رویارویی با منافقین داخلی و دشمنان خارجی است و سلاحی که ائمه جمعه در دست می گیرند نشانه این تقابل است.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: نماز جمعه و عاشورا هر دو نقش تبیینی دارند و در این روز باید درس های کربلا را یادگرفته و معنویت، بعد ازادی و عدالت خواهی کربلا را یادبگیریم.

وی گفت: اگر حرکتی در زمان خودش انجام نگیرد قابل جبران شدن نیست مانند ولایت پذیری در زمان واقعه کربلا که در کربلا امام را تنها گذاشتند بعد از شهادت متوجه شدند که دیر حرکت کردند و حدود بیش از 20 هزار نفر شهید شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقارن نماز جمعه و عاشورا نشانه وحدت آفرینی و بصیرت است

تقارن نماز جمعه و عاشورا نشانه وحدت آفرینی و بصیرت است