مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 14:352023-08-14فرهنگي

مهم ترین اطلاعات آرشیوی عصر پهلوی در دسترس مستندسازان قرار گرفت


دو مجموعه تاریخ شفاهی ایران تهیه شده در دانشگاه هاروارد و بنیاد مطالعات ایران به همت شبکه مستند سیما، طی یک فهرست محتوایی و زمانی گردآوری شده و به زودی در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، پروژه های تاریخ شفاهی در دانشگاه هاروارد و بنیاد مطالعات ایران در شبکه مستند آماده و در دسترس پژوهشگران تاریخ و مستندسازان قرار گرفت.

هدی موسوی، دانش آموخته تاریخ و پژوهشگر در این باره گفت: زمستان سال 1398 برای تکمیل پژوهش مستند ساواک به کارگردانی یوسف جعفری به طور اتفاقی با مجموعه صداهای تاریخ شفاهی ایران در دانشگاه هاروارد و تاریخ شفاهی بنیاد مطالعات ایران برخوردم.

پس از شنیدن همه صداها، با طرحی از یوسف جعفری به این نتیجه رسیدیم تا فهرستی محتوایی و زمانی از همه نوارهای موجود از این دو پروژه برای حفظ و نگهداری در آرشیو شبکه مستند تهیه کنیم تا پژوهشگران و مستندسازان، بتوانند به این گنجینه تاریخ معاصر دسترسی یابند.

وی افزود: آغاز پژوهش و تنظیم این فهرست مرداد 1399 بود و مدتی پس از آن، گروهی از مترجمان برای ترجمه مصاحبه های غیرفارسی دست به کار شدند و توانستیم صحبت های بیش از 250 نفر را بررسی کنیم.

این پژوهشگر گفت: در مرحله نخست، کاست های هر دو پروژه دسته بندی و آمار تعداد نوارهای موجود آن ها تهیه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین اطلاعات آرشیوی عصر پهلوی در دسترس مستندسازان قرار گرفت

مهم ترین اطلاعات آرشیوی عصر پهلوی در دسترس مستندسازان قرار گرفت