مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 01:152023-08-17فرهنگي

جای خالی اسطوره های ایرانی روی کیف و جلد دفتر


کودک روی کیف مدرسه یا روی جلد دفترش با تصاویر شخصیت های اساطیری غربی آشنا می شود، اما از تصاویر شخصیت های اساطیری ایرانی خبری نیست.

- فروغ اولاد می گوید: کودک روی کیف مدرسه یا روی جلد دفترش با تصاویر شخصیت های اساطیری غربی آشنا می شود، اما از تصاویر شخصیت های اساطیری ایرانی خبری نیست.

این نویسنده و پژوهشگر ادبی که در کارنامه خود کتاب حماسه؛ شناختنامه حماسه های ایران و جهان و اسطوره و نماد در ادبیات و هنر؛گفت وگو با جلال ستاری را دارد، در پاسخ مکتوب به پرسش های ایسنا درباره لزوم نوشتن از اسطوره ها و اینکه آیا در دنیای مدرن پاسخ گوی نیازهای کودکان و نوجوانان است، نوشته است: در پاسخ به نیاز کودکان و نوجوانان به اسطوره ها، باید بگویم که اسطوره ها در کار آموزش به کودکان و نوجوانان بسیار مفید خواهد بود.

هر ایرانی از دوران کودکی باید با داستان های اسطورهای ایرانی و مخصوصا داستان های شاهنامه فردوسی و داستان های اساطیری ادبیات کهن فارسی آشنا شود.

چون از این طریق می تواند با تاریخ اساطیری و میراث ادبی ایران پیوندی ناگسستنی بیابد.

از این جهت، نویسندگان و هنرمندان ما در حوزه کودک و نوجوان رسالت مهمی برعهده دارند و آن این است که به طور جدی باید در زمینه بازآفرینی اسطوره های ایرانی به اشکال گوناگون، داستان های مصور و فیلم ها و کارتو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی اسطوره های ایرانی روی کیف و جلد دفتر

جای خالی اسطوره های ایرانی روی کیف و جلد دفتر