مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 18:552023-07-29بين الملل

الگو شدن معماری کویری ایران در تابستان گرم دنیا


معماری خاص و سازگار با اقلیم شهرهای کویری فلات مرکزی ایران این روزها و در گرم ترین تابستان هزاره های اخیر به عنوان یک الگوی موفق مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفته است.

- در گرم ترین تابستان زمین در هزاره های گذشته (بنا به اعلام سازمان ملل) استفاده از وسایل تهویه هوا و قبض های گران برق در بسیاری از کشورها و نبود سیستم های سرمایشی در ساختمان های بسیاری دیگر از کشورهای دنیا (به ویژه در اروپا) باعث شده، موضوع طراحی و معماری کم مصرف و سازگاز با اقلیم مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، در شرایطی که بسیاری از تمدن ها و کشورهای واقع در منطقه غرب آسیا و آفریقا طی هزاران سال توانسته اند با استفاده از هنر معماری بر مشکل اقلیم گرم و خشک و نیمه خشک خود غلبه کنند، حالا درس های زیادی برای ارایه به معماری غربی دارند که تنها و بیش از هر چیز به مصرف گرایی و ایجاد هزینه برای زمین متکی است.

طی روزهای گذشته دو گزارش در این باره در رسانه های مغرب زمین منتشر شده که جان کلام هر دو گزارش این است: در این تابستان گرم و احتمالا در تابستان های گرم تر سال های آینده بهتر است به فکر تغییر مدل معماری ساختمان های خود باشیم تا هزینه بیشتری بابت قبض های برق و سیستم های تهویه هوا و انتشار بیشتر دی اکسید کربن نپردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگو شدن معماری کویری ایران در تابستان گرم دنیا

الگو شدن معماری کویری ایران در تابستان گرم دنیا