مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:502023-07-27سياسي

تعزیه شور حسینی توسط کودکان موسسه عطر یاس نبوی شیراز اجرا شد


یکی از برنامه های فرهنگی که در راستای ترویج فرهنگ حسینی انجام می شود، تعزیه است که دهه محرم امسال، برای سومین سال متوالی توسط خیرین و توسط فرزندان موسسه عطر یاس نبوی شیراز اجرا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، فاطمه عسکری رییس هیئت مدیره موسسه نگهداری از کودکان بی سرپرست عطر یاس نبوی با بیان این مطلب گفت : تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت های اصلی را بر دوش دارند نشان داده می شود، نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی – شیعی ، بیشتر درباره شهادت امام حسین و مصائب اهل بیت است.

وی افزود: واژه تعزیه در ریشه به معنای توصیه به صبر کردن ، خرسندی دادن و پرسش از بازماندگان در گذشتگان و در برخی مناطق ایران مانند خراسان به معنای مجلس ترحیم است; برگزاری آیین تعزیه و شبیه خوانی به علت این که بصورت زنده برگزار می شود باعث تداعی شدن واقعه عاشورا در ذهن مخاطبان می شود و علاوه بر این به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک بسیاری می کند اثرات تربیتی مناسبی نیز برای کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد.

عسکری بیان کرد: رکن اساسی مجالس تعزیه بر بنیاد فرهنگ عامه و بر زمینه اندیشه و احساس و اعتقادات عامه مردم کوچه و بازار بنیان گرفته است و ساخت و پرداختی ساده و زبان و بیانی روان و عامه فهم دارد، از ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه شور حسینی توسط کودکان موسسه عطر یاس نبوی شیراز اجرا شد

تعزیه شور حسینی توسط کودکان موسسه عطر یاس نبوی شیراز اجرا شد